v
ارسال سفارشات به سراسر کشور
شماره های تماس: 09123692785 -88618425 ایمیل :Info@citygenn.com

گاما بوتیرولاکتون


١٤٠٣/١/٢
گاما بوتیرولاکتون
 
گاما بوتیرولاکتون (GBL) یک ماده شیمیایی است . این ماده یا جی . بی . ال مایعی می باشد روغنی ، بی رنگ و با بویی بسیار کم که قابلیت حل شدن در آب را داراست . در علم شیمی به عنوان حلال و ماده‌ ی معرف مورد استفاده قرار می گیرد و نیز در مواد تشکیل دهنده عطرها ، درون لکه بَرها و همچنین پاک کننده های چسب و رنگ ، تحت عنوان حلال درون خازن های الکترولیتیی آلومینیوم کاربرد دارد . اکنون شما تا حدودی با این ماده شیمیایی آشنا شدید و می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ادامه همراه باشید .
  

 
گاما بوتیرولاکتون چیست ؟
 بیایید کمی بهتر و بیشتر درباره ی گاما بوتیرولاکتون با یک دیگر سخن بگوییم . یک ماده شیمیایی می باشد که در صنایع گوناگون به عنوان حلال معرف و رنگ بَر مورد استفاده قرار می گیرد . جالب است بدانید که طی امسال چندین هزار تن از این ماده شیمیایی به کشور ایران وارد گردیده است . بهتر است بگوییم که یکی از فروشندگان برتر و شناخته شده آن ، سیتیژن می باشد.
این ماده حلال در اصل روغنی بوده ولی می تواند به خوبی درون آب حل بشود و رنگ خاصی هم ندارد! « چون آب » ولو اندکی بو داشته که بوی آن هم چندان زیاد و زننده نیست! Gbl به میزان کم در نتیجه تخمیر به وجود آمده و میزان کمی از آن درون شراب وجود دارد.
ماده مخدر قوی روان گردان و توهم زایی به اسمِ GHB یعنی گاما هیدرکسی بوتیریک اسید در کشورهای غربی وجود دارد که ماده گاما بوتیرولاکتون به عبارتی همان ماده گاما هیدرکسی بوتیریک اسید می باشد . البته با این تفاوت ها که تقطیر شده و آب مواد مخدر گرفته شده است . اگر که ما بخواهیم دقیق تر به شما بگوییم جی بی ال فرزند خلف جی اچ بی و یکی از قدرتمندترین مواد مخدر موجود در گستره ی جهان است.
خوردن بسیار کمی از این ماده مخدر فرد مورد نظر را دچار یک حالت فلج عصبی و رویا می نماید و دیگر زن و یا مرد نمی توانند دست یا پاهای خود را تکان داده و به یک حالت رویا فرو می روند . البته که چند بار پس از مصرف در فرد مورد نظر تحمل ایجاد خواهد شد.
جی بی ال را به آسانی می توان درون آب و یا آب میوه و نوشابه مصرف نمود و سرعت اثر آن هم بسیار زیاد است و به هنگامی که مصرف کننده دچار فلج گردیده می توان هرکاری با وی کرد!
 
 
بررسی عوارض جانبی برجای مانده از گاما بوتیرولاکتون
مصرف گاما بوتیرولاکتون خطرآفرین است . در کشور آمریکا فروش و تهیه این ماده و ماده شیمیایی مشابه آن منع گردیده است .
در ارتباط با مصرف این ماده شیمیایی و گاما هیدروکسی بوتیرات و بوتاندیول ، مرگ و عوارض جانبی بسیار جدی گزارش گردیده است . عوارض جانبی بسیار جدی ، چون ؛ عدم توانایی کنترل روده ها و مدفوع خود ، استفراغ ،  تغییرات حالات روحی و روانی ، بی حالی و رخوت ، استرس و اضطراب ، حالات تهاجمی ، مشکلات بسیار جدی قلبی و تنفسی ، غش ، تشنج ، کما و نهایتاً مرگ است . این عوارض امکان دارد بر اثر مصرف مواد الکلی و مواد مخدر چون مورفین و هروئین بدتر شود . مصرف بسیار طولانی مدّت این ماده امکان دارد موجب بروز نشانه های ترک بی خوابی ، لرزش و استرس گردد.
 
 
ملاحظات و هشدارهای بسیار جدی !
مصرف گاما بوتیرولاکتون بسیار خطرآفرین بوده و نباید به واسطه ی هرکسی مورد مصرف قرار بگیرد . مصرف این ماده شیمیایی در افرادی که مبتلا به بیماری هایی خاص هستند ، خطرناک تر خواهد بود و عوارض جانبی بسیاری را برای این بیماران به همراه دارد .
  • بارداری و شیردهی
مصرف گاما بوتیرولاکتون در این دوران خطرناک است . چنانچه که شما در دوران بارداری و شیردهی به سَر می برید و این ماده شیمیایی را مصرف می کنید خود و فرزند خود را در معرض خطر قرار داده اید .
  • تجربه بی نظمی در ضربان قلب
گاما بوتیرولاکتون می تواند چنین شرایطی را بدتر نماید .
  • صرع
گاما بوتیرولاکتون می تواند منجر به ایجاد تشنج گردد .
امیدواریم که شما به خوبی با این ماده شیمیایی آشنا شده باشید .

 
برای خرید گامابوتیرولاکتون آزمایشگاهی با همکاران ما در سیتیژن تماس حاصل فرمایید.
 
استفاده از مقالات سایت با ذکر منبع بلامانع است