v
ارسال سفارشات به سراسر کشور
شماره های تماس: 09123692785 -88618425 ایمیل :Info@citygenn.com

دکستران


١٤٠٢/١٢/٢٤
​دکستران
 
دکستران یک ماده شیمیایی بوده که به حالتِ یک گلوکان شاخه دار پیچیده پلی ساکارید ساخته شده از طیف بسیار وسیعی از مولکول گلوکز می باشد . این ماده شیمیایی از زنجیره هایی با طول متنوع از پنج الی 2000 کیلودالتون ایجاد گردیده است . این نوع از دارو به عنوان یک ضد ترومبوتیک جهتِ کاهش ویسکوزیته خون و همچنین به عنوان افزایش دهنده حجم در هیپوولمی مورد استفاده قرار می گیرد . جالب است بدانید این نوع از محصولات به عنوان یکی دیگر از محصولاتِ شیمیایی موجود در فروشگاه سیتیژن می باشد و این وب سایت طیف گسترده ای از مواد شیمیایی را به مرحله فروش می رسد .
قابل ذکر است که چنانچه شما فروشگاه ما را به عنوان یک مرکز خرید مواد شیمیایی انتخاب نموده اید ،‌ ما مواد شیمیایی را با کم ترین قیمت و بهترین کیفیت به محل موردنظر شما ارسال خواهیم کرد .
 

دکستران چیست !
دکستران یک پلی ساکارید پیچیده بوده که از باکتری ها مشتق گردیده و از زیر واحدهای گلوکز ایجاد گردیده است . چنین به نظر می رسد که این نوع از مواد شیمیایی نه فقط دارای خواص ضد ترومبوتیک می باشد ، بلکه حاوی داربست هایی بوده که در مقابل پروتئین نیز چسبندگی سلولی استحکام بسیاری از خود نشان می دهد .‌ هریک از بیوپلیمری متعدد گلوکز با وزن مولکولی متغیر که به خصوص از تخمیر ساکارز به واسطه ی باکتری ها چون ؛ جنسِ Leuconostoc تولید می گردند . این نوع از مواد در پلاک های دندانی یافت گردیده و به خصوص در جایگزین های پلاسمای خون مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین دکستران با وزن مولکولی بالا یک افزایش دهنده حجم پلاسما می باشد که از منابع طبیعی قند و یا گلوکز ساخته گردیده است . در واقع به عنوان یک بازیابی پلاسمای خون از دست رفته بر اثر خونریزی شدید عمل می نماید .
از دست دادن بسیار خون می تواند سطح اکسیژن بدن را کاهش داده و موجب نارسایی اندام ، ورود صدمات به مغز ، کما و به احتمال بسیار مرگ فرد مورد نظر شود . نمونه ای از دکستران یک گلوکان شاخه دار پیچیده «پلی ساکاریدی که از بسیاری از مولکول های گلوکز ساخته شده» می باشد . دکستران از ساکارز به واسطه ی باکتری های اسید لاکتیکی ساخته شده که مشهورترین آن ها باکتری Streptococcus Mutans می باشد .
 
 
 
 منع مصرف از دکستران
بهره گیری از این ماده شیمیایی منبسط کننده پلاسما خطر نارسایی جدی مکانیسم هموستاتیک را با خود به همراه خواهد داشت . همچنین نسبت به بیمارانی که تمایل به خونریزی داشته یا تزریق بسیاری از خون کامل دریافت نموده اند ، منع مصرف گردیده است .
 
آیا دکستران یک آنتی بیوتیک می باشد !
کاربرد بالینی پلی میکسین بی به علّت سمیت آن محدود می‌ باشد . از این جهت ما آنتی بیوتیک را به حالت کووالانسی با پلی ساکارید دکستران هفتاد با وزن مولکولی بالا کونژوگه نموده ایم . در این هنگام موجب کاهش سمیت پلی میکسین بی گردید ولو قدرتِ خنثی سازی آندوتوکسین را حفظ نمود .
 
عوارض جانبی برجای مانده از مصرف دکستران
ما می توانیم عوارض جانبی برجای مانده از مصرف این ماده شیمیایی را در موارد بیان شده خلاصه نماییم ؛
  • احساسِ خارش و یا بثورات خفیف .
  • احساسِ سرگیجه یا ضعف کم ، تبِ کوتاه مدّت .
  • تغییر رنگِ پوست شما به رنگ شبیه به قهوه ای .
  • احساسِ حالت تهوع ، استفراغ ، تجربه درد معده و اسهال .
  • وجودِ بدن درد ، بی حسی و یا احساس حالتی چون ؛ سوزن سوزن شدن .
 
دکستران آهن چیست !
آهن دکستران یک فرآورده جایگزین آهن بوده که به منظور درمان کمبود آهن چون ؛ کم خونی و یا کمبود آهن در خون و یا از دست دادن خون در بیماران با شرایطی ویژه چون ؛ هموفیلی ، خونریزی گوارشی مورد استفاده قرار می گیرد .
 
 
موارد منع مصرف را هم بدانید !
  • CHF بسیار شدید .
  • بیماری نارسایی کلیوی .
  • ترومبوسیتوپنی بالا و شدید .
  • بروز اختلالات شدید خونریزی .
  • حساسیت بالای شناخته شده نسبت به دکستران .
امیدواریم که شما به خوبی در طول این مطلب از سیتیژن با چیستی دکستران ، عوارض جانبی و موارد منع مصرف و بسیاری از جهات دیگر آشنا شده باشید . حال کارشناسان ما در صورت وجود سؤالات بیشتر در این زمینه پاسخ‌گوی شما خواهند بود .
 
استفاده از مقالات سایت با ذکر منبع بلامانع است