v
ارسال سفارشات به سراسر کشور
شماره های تماس: 09123692785 -88618425 ایمیل :Info@citygenn.com

بوتیل هیدروکسی تولوئن (BHT)


١٤٠٢/١٢/١٧
 بوتیل هیدروکسی تولوئن چیست؟
آری! هيدروکسي تولوئن بوتيل با واژه دي بوتيل هيدروکسي تولوئن هم نیز شناخته می شود. این نوع در دسته ترکیب آلی چربی دوست قرار گرفته و از بعد شیمیایی مشتق گشته از فنل است که ریشه در بهبود هر چه بیشتر خواص آنی اکسیدانی آن خواهد داشت. این ترکیب به صورت جامع به سبب ممانعت از اکسيداسيون به راديکال هاي آزاد در مايعات کاربرد دارند. 
به جرئت میتوان اکسیداسیون چربی ها را از اصلی ترین دلایل فاسد گشتن مواد غذایی خواند که با تاثیر گذاری بر نوع و میزان رنگ، طعم، بافت و ارزش تغذیه اي آن اعمال نقش می کند. هر یک از این رخداد و یا واکنش ها در غذا این امکان را ایجاد می سازد تا به فساد و نابودی ارزش تغذیه اي گروه ویتامین های E و D و A و همینطور شکل گیری ترکیبات سمی و محصولات رنگی گردد. تمامی واکنش هاي اکسیداسیون تضمین کننده مولکول هاي واکنش دهنده با قدرت بسیار بالا هستند که با نام رادیکال آزاد شناخته می شوند‌.
رادیکال آزاد، مجموعه ای یه حساب می آید که به سبب دارا بودن شرایط خاص الکترونی در مدار خارجی خود آمادگی لازم را برای مجزا نمودن یک الکترون از سایر ترکیبات توام با ناپایدار کردن آن ها را دارا هستند. این شرایط مهمترین علت اکسیداسیون و فساد روغن ها محسوب می گردند. در جسم ما انسان ها نیز ممکن است که همین حالت آستانه ای برای بروز و وسعت گرفتن نوعی سرطان باشد. از همین رو، به سبب اهمیت داشتن چربی ها در گردش سیستم هاي زیستی و تغذیه و همینطور واکنش هاي نامطلوب اکسیداسیون که در برخی مواقع به وقوع خواهند پیوست.
 اضافه گشتن بعضی آنتی اکسیدان هاي مطلوب در روغن ها و چربی ها، می تواند سرعت فرایند اکسیداسیون را کاهش و  آن را با تعویق همراه سازد. این امکان می رود که آنتی اکسیدان ها در قالب یک عامل درونی در داخل غذا موجود باشند و برای ممانعت از افت کیفیت ترکیبات لیپیدي مواد غدایی به آن مضاعف گردد.
 
 
ساختار مولکولی بوتیل هیدروکسی تولوئن
همانگونه که بیان داشتیم بوتیل هیدروکسی تولوئن با نام دی بوتیل هیدروکسی تولوئن نیز شناخته می شود و در با قرار گیری حروف  BHT در جدول مرتبط معرفی می گردد. این ماده یک جامد بلوری تا زرد رنگ سفید و بلوری می باشد که به جهت بهبود خواص آنتی اکسیدانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وابسته به حاکمیت مقررات کشورهای اروپایی و ایالات متحده، این امکان وجود دارد تا مقدار اندکی از این ماده به ترکیبات‌ برخی  مواد غذایی مضاعف گردد. مضاعف بر موارد بیان گشته بوتیل هیدروکسی تولوئن، به شکل وسیع برای ممانعت از اکسیداسیون در مایعات همانند سوخت، روغن و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار  می گیرد و می بایست به کنترل رادیکال های آزاد آن اطلاق گردد. این ماده این قابلیت را داراست تا رادیکال های آزاد اکسیژن را نابود سازد و از اکسیداسیون خودکار مواد آلی ممانعت سازد. بدین ترتیب عمر مفید را افزایش و رنگ های آرایشی را تثبیت می بخشد.
 

 بوتیل هیدروکسی تولوئن چه کاربردی دارد ؟
 در وهله اول بوتیل هیدروکسی تولوئن به جهت نوعی افزودنی مواد غذایی آنتی اکسیدان مورد استفاده قرار می گیرند. اکسیداسیون چربی ها از اصلی ترین عوامل فساد مواد غذایی محسوب می گردند و با تاثیر منفی روی رنگ، طعم، بافت و ارزش مواد غذایی آن را مورد تهدید قرار می دهند. بدین ترتیب دیگر خبری از ارزش غذایی سابق در آن نبوده و به فساد و حذف کامل ویتامین های موجود در آن منتهی می گردد. در چنین وضعیتی ترکیبات در دسترس شما مجموعه ای سمی و توام با محصولات رنگی خواهد بود که آمادگی تحت تاثیر قرار دادن سلامت شما را داراست.
 

از BHT می توان به عنوان آنتی اکسیدان در همه محصولات آرایشی و بهداشتی، دارویی، لاستیک و مایعات شستشو کمک گرفت. مورد استفاده از این ترکیب در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی طیف گسترده ای را تحت پوشش قرار می دهد که عبارتند از :
  • خط چشم
  • سایه چشم
  • مداد ابرو
  • رژلب
  • سایه چشم
  • پودر صورت و پایه
  • عطر
  • مرطوب کننده ها
  • پاکیزگی شخصی محصولات
  • پاک کننده های پوست
  • و محصولات مراقبت از پوست

سیتیژن؛ ارائه کننده انواع محصولات آزمایشگاهی از برندهای مرک و سیگما
برای خرید BHT آزمایشگاهی با ما تماس بگیرید.

 
استفاده از مقالات سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد