v
ارسال سفارشات به سراسر کشور
شماره های تماس: 09123692785 -88618425 ایمیل :Info@citygenn.com

پلی وینیل پیرولیدون


١٤٠٢/١١/٢٦
​پلی وینیل پیرولیدن
 
پلی وینیل پیرولیدن یک پلیمری محلول درون آب می باشد که از پلیمریزاسیون مونومر حاصل می گردد و در گریدهایی گوناگون با وزن مولکولی و ویسکوزیته متنوع وجود دارد.
پلی وینیل پیرولیدن یک پلیمری بی اثر بوده ، غیر سمی و البته مستحکم در مقابل دما ، پایدار با PH، زیست سازگار و زیست تخریب پذیر می باشد که به کپسوله نمودن و تهیه داروهای آب دوست و چربی دوست کمک شایانی می کند .
تمامی مزیت های نام برده شده از pvp ، آن را به یک ماده کمکی همه کاره در توسعه فرمولاسیون سیستم های تحویل کنترل گردیده معمولی تا به جدید تبدیل می نماید . این ماده سرطان زا بوده و برای آبزیان سمی می باشد . با این وجود پلیمر پی وی پی در شکل خالص آنچنان ایمن و مناسب می باشد که نه تنها برای آدمی قابل خوردن است ، بلکه بعد از نیمه اوّل قرن بیستم تحت عنوان یک گسترش دهنده پلاسمای خون برای قربانیان تروما مورد استفاده قرار گرفت .
جهتِ کسبِ اطلاعاتِ بیشتر در ادامه همراه ما باشید ؛
 
 

با نام های دیگر پلی وینیل پیرولیدن آشنا گردید !
  • پوویدون
  • پلی ویدون
 
خواص پلی وینیل پیرولیدن
پی وی پی درون آب و سایر حلال های قطبی محلول است . درون آب حاوی خاصیت مفید ویسکوزیته نیوتنی می باشد . زمانی که خشک گردد ، به پودر پوسته پوسته سبک تبدیل می شود که به آسانی تا به هجده درصد وزن خود را در آب اتسمفر جذب می نماید .
 
کاربرد پلی وینیل پیرولیدن
پی وی پی حاوی خاصیت فیزیکی و شیمیایی می باشد که آن را برای استفاده در زمینه هایی گوناگون چون ؛ داروسازی ، زیست پزشکی ، آرایشی و بهداشتی و صنایع غذایی مناسب می نماید . ما در این قسمت تنها به برخی از مهم ترین کاربردهای پی وی پی اشاره خواهیم کرد . بنابراین موارد بیان شده کاربرد این پلیمر محلول در آب را محدود نمی کند . لطفاً در ادامه با ما همراه بوده و بخوانید که ...
 
 
 

کاربرد پلی وینیل پیرولیدن در محصولات مراقبت هایی شخصی
 
PVP در محصولات مراقبت شخصی چون موارد نام برده شده در قسمت زیر کاربرد دارد ؛
  • شامپوها .
  • در محلول های نگهداری از لنز .
  • پی وی پی پایه ی فرمول های اوّلیه اسپری ها و ژل مو می باشد .
  • خمیر دندان که به عنوان یک عامل ضخیم کننده در ژل سفید کننده دندان مورد استفاده قرار می گیرد .
 
کاربرد پلی وینیل پیرولیدن در صنعت غذایی
حال پلی وینیل پیرولیدن در صنعت غذایی نیز کاربرد دارد ، این موارد عبارت است از ؛
  • در محصولات غذایی رژیمی بدون چربی چون انواع گوناگون سس ها ، محصولات لبنی و کیک ها یا ... مورد استفاده قرار می گیرد .
  • به عنوان افزودنی غذایی یک تثبیت کننده می باشد و عامل شفاف کننده در نوشیدنی ها چون ؛ صنعت شراب سازی برای شراب هایی از نوع سفید مورد استفاده قرار می گیرد .
دیگر کاربردهای پلی وینیل پیرولیدن را بشناسید !
به علّت قطبیت آن به خوبی به مولکول قطبی وصل می گردد . این مسئله خود منجر خواهد شد که پلی وینیل پیرولیدن در پوشش کاغذی جوهر افشان با کیفیت عکس و نیز جوهرهای چاپگر جوهر افشان کاربرد داشته باشد .
حال دیگر کاربردهای این ماده شیمیایی را می توانیم در موارد نام برده شده در قسمت زیر خلاصه بنماییم‌ ؛
  • جهتِ تولید غشاهایی چون ؛ فیلتر دیالیز .
  • تحت عنوان عامل چسبنده نیز کمپلکس در صنعت کشاورزی .
  • تحت عنوان افزودنی مخصوص برای محصولاتی چون ؛ باتری ، سرامیک نیز فایبر گلاس .
  • تحت عنوان امولسیفایر و نیز همچنین تجزیه کننده برای پلیمریزاسیون محلول استفاده می شود .
 

سخن آخر
دوستان عزیز ما در طول این مطلب از خود سعی نمودیم شما را با پلی وینیل پیرولیدن که یک پلیمر محلول در آب می باشد ، آشنا کنیم . همانطور که مطالعه نمودید پی وی پی با توجه به مزایای که در دِل خود جای داده به یک ماده کمکی همه کاره در توسعه فرمولاسیون سیستم های تحویل کنترل شده معمولی و تا جدید مبدل گردیده است . امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طول این مطلب برای شما مفید بوده باشد .البته شما عزیزان می توانید در صورت وجود سؤالات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در سیتیژن تماس بگیرید .

 

استفاده از مقالات سایت با ذکر منبع بلامانع است