v
ارسال سفارشات به سراسر کشور
شماره های تماس: 09123692785 -88618425 ایمیل :Info@citygenn.com

مواد شیمیایی نانو


١٤٠٢/٥/٢٣

​مواد شیمیایی نانو

زمانی که مورد اشاره مبحث ما، نانو مواد هستند؛ اشاره به گروهی از مواد شیمیایی داریم که در قالب بسیار محدود وارد عمل می شوند.
نانو مواد لقبیست که برای اختصاص دادن به این ذرات بسیار دقیق و البته کوچک در نظر گرفته می شود. نانومواد را می‌توان در گروه مواد شیمیایی قرار داد اما توام با این تفاوت حاکم که در گروه اول مواردی چون افزایش قدرت، واکنش پذیری شیمیایی و هدایت از ویژگی های اصلی به حساب می‌ آیند‌.
 
نانو1

انواع مواد شیمیایی نانو
  • نانو ذرات به عنوان ابتدایی ترین مواد شیمیایی نانو معرفی می گردند و دارای کهن ترین تاریخچه در میزان به کارگیری می باشد. تولید ظروف لعاب دار، لباس های محافظ، فیلتر هوا در گرو استفاده این نانو‌ مواد است.
  • نانو کپسول ها نیز در مورد دوم این گروه بندی قرار می گیرند که صاحب یک پوسته و همینطور فضای خالی به جهت قرار گیری مواد در درون آن می باشد.
  • نانو سیم ها یکی دیگر از انواع مواد شیمیایی نانو محسوب می گردد که صاحب ساختار دو بعدی بوده و عبارتند از:
  1. نانو سیم های فلزی
  2. نانو سیم های آلی
  3. نانو سیم های پلیمری
  4. نیمه هادی
  • اما نانو روکش ها همانگونه که از نامشان پیداست، اصلی ترین نقش را در حوزه خودرو سازی ها و همینطور تولید روکش ایفا می کنند و سبب فاخر گشتن و هرچه زیبایی تزئینات شیشه ها، فلزات، پلاستیک، عینک آفتابی، لوازم ورزشی، وسایل پزشکی و ... می گردند
  • و اما نانو حفره ها مواد شیمیایی نانو می باشند که جایگزین کاتالیزگرها شده و وظیفه خطیر انتقال داروهای متعدد به قسمت های متفاوت به بدن را ایفا می نماید
  • نانو لوله
 
نانو2

مواد شیمیایی نانو صاحب چه مزیت هایی هستند؟
تمام ویژگی های حاکم در  مواد شیمیایی نانو، بالاخص اندازشان، توانسته مزیت های متعددی را در قیاس با سایر مواد دیگر ارائه بدهد. از طرف دیگر انعطاف بالای آن ها از لحاظ میزان توانایی متناسب سازی برای به نتیجه رسیدن اهداف خاص، مفید تمام شدن آن را، چند برابر خواهد کرد.
در حوزه انرژی، بکارگیری نانو مواد به این سبب سودمند تلقی می گردد که امکان مقرون بصرفه تمام شدن در روند تولید انرژی چون صفحات خورشیدی را داراست. از طرف دیگر شیوه های نوینی را به جهت بکارگیری و همینطور ذخیره انرژی ایجاد می سازد.
زمانی که مواد شیمیایی نانو در صنعت الکترونیک و محاسبات بکار گرفته می شود، باید منتظر افزایش قابل توجه دقت در تولید مدارهای الکترونیکی در سطح اتمی و همینطور یاری رساندن و به توسعه اغلب محصولات الکترونیکی بود.
 
نانو3

معایب حاکم در بکارگیری مواد شمیایی نانو
  • مضاعف بر حاکمیت مزیت های نام برده، برخی معایب نیز در این حوزه قابل انکار نیست. وابسته به  تازگی تقریبی و همینطور بهره مندی وسیع از مواد شیمیایی نانو، اطلاعات جامعی در باب ابعاد بهداشتی و تضمین  ایمنی مواد وجود نخواهد داشت.
  • هم اکنون از مهمترین عیوب اصلی در ارتباط با نانو مواد میتوان به  قرارگیری در معرض استنشاق خطر آفرین آن نام برد. یکی از خطراتی که ممکن است در پیوند چنین روندی رخ دهد، مصرف آن و به وقوع پیوستن خطر انفجار گرد و غبار می باشد.
  • وابسته به فرآیند تولید بسیار پیچیده و بدور از سهولت، روند تولید مواد شیمیایی نانو با برآورد هزینه سنگینی همراه می گردد
  • ارزیابی نمودن ریسک در باب هر نوع اثرات احتمالی زیست محیطی مشخص می سازد که هر نوع ماده شیمیایی نانو، در محصولات آرایشی چون ضد آفتاب که قرار است پوست را پوشش دهد، می تواند موجب بروز تهدیدات و یا مخاطراتی در اکوسیستم های آبزیان شود. چرا که این گمان می رود بعد از شستن و حذف نانو مواد مهندسی شده، در درياچه ها و رودخانه انباشته و سپس ذراتی با سایز بزرگتری را ایجاد می سازد.
امکان می رود که تجمع نانو مواد در اکوسیستم های دریایی و همینطور سایر ابعاد محیطی بعد از افزایش غلظت موجب بروز بحران گردد.
 
نانو4

روش های ساخت مواد نانو
  • مهندسی
شیوه مهندسی شده به کمک تجهیزات مشخصی از طرف انسان
  • اتفاقی
 اتفاقی و به شکل ناخواسته در جایگاه محصولات فرعی که در طی فرآیند های مکانیکی یا صنعتی وابسته به شیوه ی احتراق و یا تبخیر ساخته می‌ شود
 تولید شوند.
  • طبیعی
پیش از آنکه بشریت علم لازم را به جهت تولید این گروه از مواد کسب نماید؛ عموما همه ی سیستم های بیولوژیکی از مواد شیمیایی نانو بهره مند می گشتند.
 

« کلیه کالاهای ارائه شده توسط این فروشگاه صرفا جنبه تحقیقاتی و آزمایشگاهی داشته و کاربرد دارویی و خوراکی ندارند »
 
استفاده از مقالات سایت با ذکر منبع بلامانع است