v
ارسال سفارشات به سراسر کشور
شماره های تماس: 09123692785 -88618425 ایمیل :Info@citygenn.com

پلی کاپرولاکتون


١٣٩٩/٢/٣٠
 پلی کاپرولاکتون
پلی کاپرولاکتون یکی از اولین پلمیرهای تجاری قابل دسترس است که با خواص تجزیه زیستی عظیم شناخته شده است که در نهایت توسط نظم و قانون  موجود در محیط زیست بومی یعنی میکرو ارگانیسم ها، آنزیم ها و هیدرولیز کنترل میشود.
نحوه کنترل کردن آنها به این صورت است که با استفاده از خواص بازجذب سریع و تخریب پذیری طولانی مدت در حضور آب (در مدت زمان بالاتر از 3تا 4سال ) انجام میشود.
این پلیمر بی خطر و زیست تجزیه پذیر است و برای رنگ کردن آن از رنگ های میوه استفاده میشود و دارای  خاصیت ارتجاعی mpa 16 و 440 mpa و استحکام کششی است و در برابر آب، روغن، کلر و حلال ها مقاوم است
به نام های Shapelock  در بریتانیای کبیر Polymorph در استرالیا Instamorph plastimake و هم چنینFriendly plastic  فروخته شده است. جابه جایی این ماده به حالت گرانولی دانه ای میباشد.
نقطه جوش این پلیمر 60درجه سانتی گراد است و بعد از چند دقیقه در آب جوش بودن به راحتی با دست شکل میگیرد. پلی کاپرولاکتون میتواند بارها و بارها دما داده شود و تغییر شکل دهد و زمانیکه سفت میشود شبیه نایلون میشود.
از جمله کاربرد های آن به عنوان مثال در چسب داغ آب شده در لایه سازی ورقه ها برای ساختن قالب ها دوباره سازی جواهر و برای الگوی نمونه میباشد.
هم چنین برای آهار دادن و افزایش زیست تخریب پذیری و افزایش پلیمری شدن به پلی وینیل کلرید اضافه میشود.
 
 
سیر تکاملی پلی کاپرولاکتون
در این تحقیق از پلی کاپرولاکتون برای اولین بار به عنوان جاذب اورگانیک قطبی استفاده شده است که شامل دو آرایش شیمی است :
آرایش اول: که شامل اسکن عکس الکترونی پلی کاپرولاکتون و PDMS پلی کاپرولاکتون میباشد.
حلال های استاندارد بر اساس حلال های آبی قطبی از ph و nacl با غلظت مشخص و ثابت آماده شده است.
حلال ها در ویال هایی دارای سوراخ با  PTEE/SILICON SEPTA بسته شده است.
بافر  فسفاتاز با ph کمتر از 7 و نیترات با ph بالاتر از 7 استفاده شده است.
آرایش دوم: پلی کاپرولاتون پلیمری ازگروه استرهای قطبی با پیوندی قوی میباشد ولی اگر بخواهیم با پلی تکنیک اماده سازی میکرو استخراج فاز جامد مانند M_SPME اتانول گلیسل مقایسه کنیم قابلیت این که در پلی اتانول گلیسل استفاده شود ندارد. اما به عنوان جاذب قطبی در این تکنیک مورد نیاز است. البته این در صورتی است که دو شرط رعایت شود:
شرط اول: پلیمر نقطه ی ذوب پایین داشته باشد (پایین تر از نقطه ی جوش آب) که باعث توانایی تقسیم و تجزیه پلیمر بشود
شرط دوم: پلیمر باید استحکام و پایداری حرارتی دمایی را نشان بدهد که اجازه دفع سطحی حرارتی برای ازاد شدن و تجزیه را بدهد.در این تکنیک وزن مولکولی پلی کاپرولاکتون 1400گرم بر مول است و نقطه جوش آن با اسکن کالولیمتری تخمین زده شده است.
با استفاده از   DSC phoenix 204 کالولیمتر (کالری سنج) محصول NETZSCH .GERMANY در 65درجه سانتی گراد توسط یک گاز ثابت در اتمسفر  پیدا شده است. همچنین در اندازه گیری ها هیچ  نشانه ای از فروپاشی و تجزیه نوری در گستره حرارتی دمایی دیده نشده است.
در دمای بالاتر از 250درجه سانتی گراد  فرمول شیمیایی پلی کاپرولاکتون اشاره به قطبی بودن آن دارد اگر چه فرمول شیمیایی آن پارامتری نیست اما به طور دقیق مناسب ترین گروه مورد تجزیه برای پلی کاپرولاکتون را بیان میکند روش تحقیقی که برای این هدف استفاده میشود برگرفته از Mc Reynolds است که در تکنیک کروماتو گرافی برای تعیین قطبیت نقاط سکون استفاده میشود.
 
 
برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش کالا کلیک کنید.
فروشگاه اینترنتی سیتیژن صرفا در زمینه مواد شیمیایی آزمایشگاهی فعالیت داشته و کالاهای ارائه شده توسط این فروشگاه به هیچ عنوان کاربرد خوراکی و دارویی ندارند.
 
استفاده از مقالات سایت با ذکر منبع بلامانع است