v
ارسال سفارشات به سراسر کشور
شماره های تماس: 09123692785 -88618425 ایمیل :Info@citygenn.com

پلی وینیل الکل (PVA)


١٣٩٩/٢/٣٠
پلی وینیل الکل
 
پلی وینیل الکل در ابتدا توسط 2 شخص به نام های  HERMAN وHAEHEL با هیدرولیز پلی وینیل استات در اتانول با هیدروکسی پتاسیم در سال 1924 تهیه شد.
پلی وینیل الکل به صورت تجاری از پلی وینیل استات تولید میشود بدین صورت که گروه های استات هیدرولیز
میشوند و استر با متانول در حضور سدیم متیلات خشک یا سدیم هیدروکسی ابدار جابه جا میشود مشخصات ظاهری و ویژگی خاص و کارامد آن بستگی به درجه پلی مریزاسیون و درجه ی هیدرولیز دارد.
پلی وینیل الکل را در گروه نیمه هیدرولیز شده یا به طور کامل هیدرولیز شده طبقه بندی میکنند که نوع کامل هیدرولیز شده اش بیشتر در غذاها استفاده میشود.
پلی وینیل الکل بدون بو بدون مزه و نیمه شفاف است. پلی وینیل الکل به صورت محصول طبیعی که خود به  خود وجود داشته باشد شناخته شده نیست بلکه باید ساخته شود.
در اب نسبت به اتانول سریع تر حل میشود اما در حلال های طبیعی حل نمیشود.
به طور معمول 0.5% از حلالیت پلی وینیل الکل درجه ی PH از 5.0 تا 6.5 نشان میدهد .
نقطه ی ذوب آن 190 تا 180 درجه سانتیگراد است وزن مولکولی بین 16300 تا 30000 و  درجه ی هیدرولیز 86تا 89% است.
پلی وینیل پودر یا دانه ی سفید مایل به کرم است.
فرمول پلیمری مناسب آن CH2 CH (OH)n است.
پلی وینیل الکل از تعداد بسیار زیادی مولکول ساخته شده است
 
موارد استفاده پلی وینیل الکل
برای بسیاری از کاربردها برخی از مشتقات پلی وینیل الکل در دسترس است و در بسیاری از محصولاتی که در آنها به عنوان ماده اولیه استفاده میشود حداکثر 20% از هزینه ی نهایی را تشکیل میدهد.
از پلی وینیل الکل در صنعت دارویی، مواد آرایشی، چرب کننده چشمی که برای از بین رفتن حساسیت های چشمی و جلوگیری از خشکی چشم و در ساخت لنزهای سخت استفاده میشود.
از مصارف دیگر آن در صنعت برای کاغذ سازی، نساجی، چاپ و ساخت اسفنج های مصنوعی میتوان اشاره کرد پلی وینیل الکل  میتواند به صورت فیلم و پوشش مورد استفاده قرار میگیرد که قدرت کششی و انعطاف  پذیری بالا و مقاومت زیاد در برابر نفوذ اکسیژن و دی اکسید کربن و هم چنین دیگر بخارهای گازی دارد.
بیشتر چسب هایی که در صنعت به کار میرود ضد آب نیستند و در برابر رطوبت خیس میشوند و از بین میروند
چسبی که در آن از پلی وینیل الکل استفاده میشود ضد آب میباشد و بیشتر به عنوان چسب چوب شناخته شده است.
در سازه ها نیز برای افزایش مقاومت بالا از پلی وینیل الکل استفاده میشود. هم چنین پلی وینیل الکل را برای رسیدن میوه ها  به صورت گاز مانند اتانولی به آنان میزنند.
در صنعت غذایی پلی وینیل الکل برای دسرهایی با پایه ی لبنیاتی مانند بستنی و ماست  یخ زده  به مقدار 0.2% و در قنادی برای تخته های شکلات به میزان 1.5% و در غلات و  صبحانه های آماده و میوه های خشک شده به مقدار 0.5% و در قرص های مکمل غذایی %1.8 طعم دهنده ی آجیل ها و مخلوط میوه ها (خشکبار) به میزان 1.5% وجود دارد.
 
 

P1763 پلی وینیل الکل کد 

 
 
فروشگاه اینترنتی سیتیژن صرفا در زمینه مواد شیمیایی آزمایشگاهی فعالیت داشته و کالاهای ارائه شده توسط این فروشگاه به هیچ عنوان کاربرد خوراکی و دارویی ندارند.
استفاده از مقالات سایت با ذکر منبع بلامانع است